Forældresamarbejde

-    Herunder anvendelse af dialogisk samtaler mhp. barnets, udvikling, læring og trivsel.

I Skovhuset vægtes forældresamarbejdet højt.
Vi ser forældrene som ligeværdige samarbejdspartnere i forhold til at kunne skabe størst mulig trivsel, udvikling, læring og dannelse for deres barn.
Vi indbyder forældrene til dialogiske forældresamtaler ved opstarten, efter 3 måneder, efter barnet fylder år samt i efteråret, hvor barnet skal starte i skole den efterfølgende sommer. Det er for os vigtig at disse samtaler tager udgangspunkt i, at det er forældrene der kender barnet bedst samt at vi udarbejder fælles læringsmål for deres barn, som vi i samarbejde kan udvikle på.
Opstartssamtalen eller 3 måneders samtalen tilbydes at afholdes i hjemmet, hvor en pædagog fra den gruppe hvor barnet skal starte, kommer på besøg hos familien. Herved skabes der tidligt større tryghed og kendskab mellem institution og hjemmet samt familien får lov til at føle sig på ”hjemmebane”.

Der kan altid tilbydes en samtale hvis der opstår behov for dette.

Den daglige dialog prioriteres i det omfang der er behov herfor samt mødeøjeblikkene med alle forældre er vigtige for os i hverdagen.

holde i hånd