Skovhuset

Vi har i øjeblikket ledige børnehavepladser, så ring til Daglig leder Sebastian Boe Ilfeldt og aftal et besøg på Tlf.nr. 2127 1931

Skovhuset

Skovhuset er en mindre integreret børnehus med 35 børnehavebørn og 12 vuggestuebørn i alderen 0-6 år. Børnene er fordelt på tre stuer:

Musene       0-3 år
Rævene       3-6 år
Grævlinge  3-6 år

Vi har en beliggenhed i topklasse, midt i skoven, atletikbane som nabo og tæt på Skanderborg midtby.

I Skovhuset er der ansat seks pædagoger, en pædagogisk assistent, en kost og ernærings ansvarlig, samt en daglig leder.

Udelivet
I naturen leger børn på en helt særlig måde og her skabes et unikt grønlæringsrum. Vi bruger udelivet hver dag, hele året rundt. Vi tager bl.a. i skoven, på legepladser, på bondegårdsbesøg og til søen. Vi anvender nærmiljøet og dens muligheder til at vække børnenes nysgerrighed for naturens fænomener og foranderlighed.

Forældresamarbejde
Vi prioriterer forældresamarbejdet, ud fra en god dialog i hverdagen, gensidig inddragelse og fokus på at forældre er trygge ved at aflevere deres børn til os hver dag. Samarbejdet er vigtig for barnets trivsel, dannelse og udvikling og derfor er det vigtigt for os at inddraget forældrene i, hvad barnet oplever i daginstitution.

Bæredygtig Institution
Vi skal værne om nærmiljøet og derfor har vi fokus på at udnytte, genanvende og spare på vores forbrug samt lege og lære i børnehøjde. Vi dyrker bæredygtighed, således børn og voksen forstår og motiveres af at passe på den verden som børnene vokser op i.